Mi estas nur viktimo de la kapitalismo

Trakti siajn klientojn aŭtomate kiel suspektatajn krimulojn jam estas malbona koncepto por teni ilin. Ĉiu kopiprotektado efektive rezultas en tio, ke pirata versio estas pli komforta ol la laŭleĝa. Blokado de muzikvideoj laŭ landoj estis jam granda stultaĵo de la muzikindustrio. Sed la tiel nomataj aŭtorrajtaj asocioj eĉ sukcesis subtrafi tiun nivelon. En Germanujo ili pledis interalie por tio, ke ili ricevas pagojn por “orfaj verkoj“, do por tiuj muzikaĵoj, por kiuj ne eblis trovi rajtoposedanton. Tiun argumenton oni digestu: “Se io estas sen posedanto, tiam ĝi estu nia!”

La Germana blogisto Felix von Leitner (Fefe) ĉiam uzas drastajn esprimojn. Interalie li nomas tiujn asociojn “la enhavo-mafion“. Longe mi hezitis aliĝi al tiu koncepto. Sed jam la supra ideo tre gvidas al tiu direkto. Oficiale ili deklaras, ke vi volas protekti la rajtojn de la aŭtoroj. Sed kiel ili faru tion por verkoj, kies aŭtoroj estas nekonataj? Kaj kiu natura leĝo aŭ morala instanco donis al ili la rajton, zorgi pri tiuj verkoj? Efektive tio nur estas monkolektado. Kaj se tiu meĥanismo estas kvazaŭ deviga, tio vere memorigas pri mafio. Tra Fefe mi eksciis pri harstariga kazo:

La Belga satira ensemblo Basta nun montris la tutan absurdecon de la konduto de Sabam, la aŭtorrajta asocio de Belgujo. Serio da videoj en la flandra rakontas la tutan kapskuigan realon.
Ekzistas anglalingva artikolo, kiu koncize ripetas la okazintaĵojn.

En la unuaj du eksperimentoj, la grupo demandis, ĉu necesas pagi tantiemojn pro muziko en aŭto, poste en trajno. Trie ili privarbis feston, kie neniu estis kaj ankaŭ ne muzika aparato. Fakte la tuta preparo konsistis el lumomaŝino en granda salono. Tamen reprezentanto de la kopirajta asocio venis por kontroli trifoje. Tio pensigas min pri afero kadre de la Internacia Seminario (IS) en Traben-Trarbach 1997/98. Iu najbaro plendis pri “tro laŭta muziko” en la diskoteko. La polico kelkfoje alvenis kaj jam minacis forpreni la aparataron. DĴ Nucki suspektis, ke la kverelemulo ne reagas al la laüteco de la muziko, sed simple perceptas la lumojn el la kelo kaj tiam alvokas la policon. Por pruvi tiun tezon, li malŝaltis ĉion krom la diskotekajn lumojn. Kvin minutojn poste denove la policanoj avertis pri tro laŭta muziko…

Unu problemo pri la aŭtorrajtaj kotizoj estas, ke ili pageblas ne laŭ kvanto de personoj, kiuj partoprenas eventon, sed laŭ la grandeco de la salono. Ekster urboj, en vilaĝoj kun haloj uzeblaj por diversaj celoj, la taŭgaj ejoj estas tiom grandaj, ke la postulitaj monsumoj igas muzikajn aranĝojn neprofitaj. Kutime la homoj ne plenigas la lokon, tiel ke oni devas pagi por multa malplena spaco.

La sekva eksperimento por la Belgoj do iĝis jena: La prezolisto de la aŭtorrajta asocio komenciĝis per la kategorio “1 ĝis 100 kvadratmetroj”. Tial la satiristoj mezuris ekzakte 0,99 kvadratmetrojn, profitante de balkonoj sur pluraj etaĝoj, kaj faris tre malgrandan feston en la vera senco de la vorto. Striktasence tian feston ne kovris la regularo, do ne devintus esti iu monsumo pagenda. Kiam alvenis la kontrolisto, li tamen postulis monon.

La furioza kulmino tamen ankoraŭ venis. Nun la ruzuloj demandis telefone, ĉu ili devas pagi por muziko de tiu aŭ jena artisto, kiu ne estas membro de la aŭtorrajta asocio. Oni tuj jesis kaj postulis entute pli ol 540 EUR. La nomoj de la artistoj venis de diversaj produktoj, ekzemple manosekigilo “Kimberly Clark” aŭ Ĉina manĝaĵo “Suzi Wan”.

Laŭ memprezento, la tasko de aŭtorrajta asocio estas, kolekti kaj pludoni la monon al la artistoj. Nun la teamo de Basta iris al la asocio kaj postulis tion en la nomo de la maŝinoj kaj manĝaĵoj. Oni rifuzis pagi, ĉar efektive ne temis pri artistoj, sed redonis la tutan monon. Tamen restas la demando, kial ili unue enkasigis la monon sen iom kontroli, pri kio temas. Skribi fakturojn sen pripensi ne postulas multan laboron, de kie do venas tiuj altaj sumoj?

Penso pri “Mi estas nur viktimo de la kapitalismo

Respondi

Retpoŝtadreso ne estos publikigita. Devigaj kampoj estas markitaj *

Kvizo kontraŭ rubokomentoj: